Pozycjonowanie strony hotelu w Google w Krakowie to zdecydowanie dobry pomysł, jeśli chcesz dotrzeć do turystów zanim jeszcze przyjadą do Krakowa, gdyż turyści planują z wyprzedzeniem większość osób szukających noclegu w Krakowie, robi to jeszcze w swoim kraju lub mieście, wpisując frazy typu:
- hotel w Krakowie centrum
- noclegi Kraków Stare Miasto
- apartamenty Kraków Rynek
- hotel blisko Wawelu
Jeśli Twoja strona pojawi się wysoko w wynikach, masz szansę przechwycić tych klientów na etapie planowania a że zrobią to w momencie kiedy najbardziej im odpowiada i są już potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą to jest ogromna szansa że zostaną twoimi klientami. Pozycjonowanie Kraków możesz kierować nie tylko na język polski, ale też na angielski, niemiecki, włoski itd. Wtedy turysta z Berlina czy Londynu wpisując „hotel in Krakow Old Town” również może znaleźć Twój obiekt.
W przeciwieństwie do reklam płatnych (Google Ads, Facebook Ads), pozycjonowanie pracuje na dłuższą metę, cała dobę niezależnie od ilości kliknięć. Raz wypozycjonowana strona przyciąga ruch przez wiele miesięcy czy nawet lat, co jest szczególnie ważne w branży hotelarskiej. Gdy klient znajdzie Cię przez Google i zarezerwuje bezpośrednio na stronie, nie musisz oddawać 15–20% prowizji portalom pośredniczącym.
Wysoka pozycja w Google sprawia, że hotel wygląda na bardziej wiarygodny i rozpoznawalny, nawet jeśli ktoś o nim jeszcze nie słyszał. SEO warto łączyć z reklamami Google Ads (żeby mieć efekt szybki + długofalowy) i z obecnością na OTA (dla dodatkowej widoczności).
Wiele hoteli, hosteli i apartamentów walczy o te same frazy, więc strategia pozycjonowania strony internetowej w Krakowie, musi być dobrze zaplanowana (np. poprzez niszowe frazy typu „romantyczny hotel Kraków” albo „hotel przy Kazimierzu” czy tego typu niszowe hasła)