Jeszcze zanim są w Gdańsku

Port w Gdańsku
Port w Gdańsku

Gdańsk jest takim miastem, że można tu spotkać turystów właściwie każdego dnia. Bo w miejscowościach nadmorskich takich typu Łeba, no sezon trwa właściwie lipiec i sierpień, a poza sezonem wszystko jest pozamykane i nikogo tam właściwie nie ma, pojedynczym mieszkańcy chodzą po plaży, albo po ulicach, natomiast w takich miastach turystycznych jak Gdańsk, to sezon właściwie nigdy się nie kończy i turystów można spotkać zarówno na Boże Narodzenie, jak i na Sylwestra jak i w wakacje. Dla firm które świadczą usługi dla turystów w coś im oferują, sprzedają jakieś produkty czy usługi, jest to jednak pewną zagwozdką bo wielu turystów zanim jeszcze przyjedzie do Gdańska już o wiele wcześniej sprawdza gdzie nocować, gdzie jeść, jakie są atrakcje, no i powstaje pytanie dla tych firm jak się reklamować żeby turyści którzy mają dopiero przyjechać do Gdańska i już będąc u siebie w domu zobaczyli reklamy waszej firmy.

Oczywiście w pierwszej chwili przychodzi na myśl radio, prasa, telewizja ogólnopolska, wtedy wiadomo że trafi się bezpośrednio do osób które są w Gdańsku, a jednocześnie takich którzy dopiero z południa Polski z zachodu czy ze wschodu będą się tam wybierali. Tylko że potem dochodzi się do ceny za taką reklamę ogólnopolską i okazuje się że ona jest właściwie zaporowa, stać na taką reklamę jest bardzo małą ilość firm, a jednocześnie docieralność akurat do turystów jest dosyć niska.

Natomiast jest coś co wydaje się idealnym rozwiązaniem to pozycjonowanie strony internetowej firmy która chce się reklamować do turystów, w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie strony w Gdańsku będzie polegało na tym że na hasło po którym turyści szukają takiej firmy jak wasza, wasza strona zacznie pokazywać się wysoko kiedy ktoś wpisze ją będąc jeszcze daleką na południu Polski, albo na północy czy wschodzie lub zachodzie, ale chodzi o to że tą reklamę zobaczą czyli waszą stronę internetową, zobaczą osoby jeszcze zanim przyjadą do Gdańska czyli właśnie o to o co wam chodzi w pozyskiwaniu potencjalnych klientów z innych części i rejonów Polski.

Pozycjonowanie w Gdańsku, zadziała skutecznie jeżeli tylko wybierze się odpowiednie hasła, gdyż trzeba wybrać takie hasło które potem wpiszą ludzie w innych częściach kraju zanim jeszcze przyjadą do Gdańska, czyli musi być to jakiś zwrot plus dodatek Gdańsk. A wtedy zobaczą waszą stronę internetową jako jedną z pierwszych czy będą szukać na telefonie, czy na komputerze, a co ciekawe po dobrym wypozycjonowaniu strony, ona będzie nie tylko widoczna właśnie w innych rejonach Polski na te hasło ale jednocześnie będzie potem też widoczna w Gdańsku kiedy już ktoś będzie w Gdańsku.

Gdyż może się tak zdarzyć że ktoś szuka jakiejś usługi na sam początek na przykład noclegu na jedną noc, ale potem chcę już szukać go na miejscu dalej, albo szukaj jakiś atrakcji do odwiedzenia w Gdańsku, a potem kiedy przyjeżdża to na miejscu znowu wpisuję w wyszukiwarkę hasło i szuka tych atrakcji dalej na miejscu. Dlatego jeżeli szukacie dla swojej firmy skutecznej reklamy która może trafiać bezpośrednio do turystów, wybierzcie pozycjonowanie swojej strony internetowej, jest to reklama która pokaże waszą stronę przy odpowiednim doborze hasła zarówno tym którzy fizycznie będą w Gdańsku jak i w innych miejscach Polski, a co ciekawe w przypadku niektórych haseł taka reklama pokaże się też osobą spoza Polski jeśli tylko po polsku wpiszą tą frazę w wyszukiwarkę Google.

Gdańsk – miasto turystów przez cały rok i jak dotrzeć do nich Twojej firmie?

W odróżnieniu od nadmorskich kurortów, gdzie sezon trwa krótko, Gdańsk tętni życiem turystycznym przez cały rok. To doskonała wiadomość dla firm oferujących usługi dla przyjezdnych, ale wiąże się też z wyzwaniem: jak dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy planują dopiero swój wyjazd?

Tradycyjne media, takie jak radio, prasa czy telewizja ogólnopolska, owszem trafiają do szerokiego grona odbiorców, ale ich wysoki koszt i niska precyzja dotarcia do turystów sprawiają, że nie są idealnym rozwiązaniem.

Pozycjonowanie strony internetowej firmy w wyszukiwarce Google okazuje się strzałem w dziesiątkę! Dlaczego?

  • Dotarcie do turystów jeszcze przed ich przyjazdem: Kiedy potencjalny klient szuka w Google noclegu, restauracji czy atrakcji w Gdańsku, Twoja strona wysoko wyświetli się w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli znajduje się daleko od Gdańska.
  • Reklama widoczna w całym kraju: Pozycjonowanie działa na całą Polskę, co oznacza, że dotrzesz do turystów z różnych regionów, planujących wyjazd do Gdańska.
  • Reklama widoczna również w Gdańsku: Dobrze wypozycjonowana strona będzie widoczna nie tylko dla osób szukających jej z innych części Polski, ale również dla tych, którzy już są w Gdańsku i szukają konkretnych usług na miejscu.
  • Reklama dostępna 24/7: Twoja strona internetowa jest dostępna dla potencjalnych klientów o każdej porze dnia i nocy, 7 dni w tygodniu.
  • Efektywna i niedroga reklama: W porównaniu do tradycyjnych mediów, pozycjonowanie jest stosunkowo tanim i efektywnym sposobem dotarcia do turystów.

Jak skutecznie pozycjonować stronę dla turystów?

  • Wybór odpowiednich słów kluczowych: Kluczem do sukcesu jest dobór fraz, które turyści wpisują w wyszukiwarkę, planując wyjazd do Gdańska. Powinny one zawierać zarówno nazwę usługi, jak i lokalizację (np. „nocleg Gdańsk”, „restauracja Gdańsk Stare Miasto”, „atrakcje Gdańsk dla dzieci”).
  • Optymalizacja strony internetowej: Strona musi być dostosowana do wyszukiwarek, zawierać wartościowe treści i być łatwa w nawigacji.
  • Budowanie linków do strony: Im więcej innych stron internetowych odsyła do Twojej strony, tym wyżej będzie ona wyświetlana w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie to inwestycja, która się opłaca!

Decydując się na pozycjonowanie swojej strony internetowej, inwestujesz w dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów i zwiększenie sprzedaży. To pewna i skuteczna metoda reklamy, która sprawi, że Twoja firma będzie widoczna dla turystów szukających usług w Gdańsku.

Pamiętaj! Pozycjonowanie to proces długofalowy, który wymaga cierpliwości i regularnych działań. Efekty nie pojawią się z dnia na dzień, ale konsekwentna praca z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty.