Jadąc autobusem do pracy, czy wracając do domu coraz częściej napotykamy ekrany LCD które wyświetlają reklamy dla podróżnych, dodatkowo banery stojące przy drogach, dodatkowo reklamy i przerywające piosenki w radiu, spoty reklamowe w telewizji przerywające filmy, tak naprawdę wokół nas jest pełno reklam ale mam wrażenie że przestajemy je powoli dostrzegać i firmy które chciałoby się skutecznie reklamować zaczynają mieć z tym problem. Jedyną formą która jest obecnie chyba najbardziej skuteczna jeśli chodzi o docieranie do klienta w sensownym dla niego czasie bez narzucania się mu jest chyba pozycjonowanie stron www. Polega to na tym że większość dorosłych Polaków ma przy sobie telefon komórkowy z systemem dostępem do internetu, i kiedy tylko chcę czegoś poszukać czy jest to usługa czy jakaś oferta czy produkt, to prawdopodobnie będą szukać to w wyszukiwarce Google, a tam jeżeli wśród listy wyników znajdą twoją stronę firmową, to jest to ogromna szansa na bycie w ten sposób nowego klienta.
Jak działa to pozycjonowanie?
Tylko aby znaleźć się wysoko na dane słowo kluczowe trzeba mieć super zoptymalizowaną stronę internetową, a w przypadku bardzo skutecznych słów kluczowych po prostu pozycjonować się w tej wyszukiwarce. Taka forma reklamy jest chyba najlepszą w obecnym czasie gdyż trafia tylko do klientów którzy są potencjalnie zainteresowani tym, i co ważne sami wyszukują w danym momencie właśnie takie usługi lub oferty. Jest to chyba obecnie jedyna forma reklamy która nie narzuca się właśnie w sposobie jak były opisane na początku tego wpisu, a dociera do potencjalnych klientów czyli do nas w normalny sposób kiedy to my sami wyszukujemy czegoś w internecie i wtedy prosimy pokaż nam co wiesz na temat danej usługi w danym mieście. Dlatego jeżeli ktoś rozważa reklamowanie swojej firmy to proponowałbym zająć się właśnie analizą pozycjonowania strony internetowej wyszukiwarce Google, będzie to najmniej denerwujący dla klientów sposób dotarcia ze swoją ofertą do internautów i ogólnie do wszystkich klientów.