Jakiś czas temu zastanawiałem się jaka jest obecnie najbardziej skuteczna forma reklamy dla firm. No i ogólnie zastanawiałem się co właściwie znaczy skuteczna reklama dla firm czy jest coś takiego co można uogólnić czy dla każdej firmy skuteczna reklama będzie znaczyła coś innego. No i jak na moje przemyślenia to wyszło że według mnie hasło skuteczna reklama dla firm to jest takie hasło uniwersalne i zawiera się właściwie żeby reklama docierała bezpośrednio do zainteresowanych klientów na takim dodatkiem no to już jest żeby była tania. No i zacząłem zastanawiać się nad różnymi formami promocji i moje myśli pobiegły oczywiście do internetu i do pozycjonowania strony wyszukiwarce Google. Zastanawiałem się czy jest coś lepszego niż pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce. No i tak po kolei analizowałem na przykładzie kolportażu ulotek czy jest to porównywalne do pozycjonowania czy nie.
Czy więc pozycjonowanie to odpowiedź ?
No i wyszło mi, że raczej nie bo ulotki drukuje się w ogromnych ilościach potem roznosi się po całym osiedlu czy całej dzielnicy, a od razu wiadomo i tak że większość tych ulotek trafi natychmiast do kosza bez czytania a więc koszty takiej reklamy są ogromne a docieralność bezpośrednio do klienta zainteresowanego minimalna. A w pozycjonowaniu jest tak, że reklamy czyli te wyniki wyszukiwania czyli strony klienta widzi tylko ta osoba która wpisze hasło które jest pozycjonowane. Czyli można powiedzieć że pozycjonowanie stron to reklama która trafia bezpośrednio do klienta no więc wygrywa akurat z tą formą reklamy którą wymieniłem wcześniej. Wziąłem pod uwagę też telewizję radio i pracę no ale tam też jest tak, że trafia się z reklamą do ludzi kiedy oni wcale jej nie szukają w tym momencie nie są nią wcale zainteresowani. Natomiast pozycjonowaniu stron sytuacja jest właśnie taka, że to potencjalny klient siada przed komputerem lub telefonem komórkowym przecinek i wyszukuje słowa kluczowego lub słów kluczowych które prowadzą do pozycjonowanej strony. Znalazłęm w internecie wiele stron, na których jest to zagadnienie dokładniej niż tutaj omawiane i jeżeli chcesz dokładnie zobaczyć jakie są argumenty za i przeciw to zajrzyj na tą stronę, na której są informacje i pozycjonowaniu stron firmowych.
Czyli jednak pozycjonowanie …
Czyli można powiedzieć, że pozycjonowanie jest chyba skuteczną i najlepszą formą reklamy dla każdej firmy. Gdyż pozycjonowaniu trafia się z ofertą do klientów którzy właśnie poszukują tej oferty, a nie nagabywuje się ich poprzez emisję spotu przerywającego film, czy w radiu przed wiadomościami czy w jakiejś innej sytuacji. Dlatego jeśli o mnie chodzi to jestem na ten moment przekonany do pozycjonowania strony jako do najbardziej skutecznej formy reklamy dla każdej firmy.